Calma

Home / Bloc / Calma

Volem parlar de la calma.

Treballar en el disseny de continguts formatius a mida per a diferents organitzacions requereix bàsicament CALMA. No és gens fàcil fer-te un espai en un món tant competitiu, i has de saber què pots fer i com ho pots fer. A Designtraining.cat ho tenim clar des del primer dia. El que volem és donar un servei correcte al nostre client, volem formar part del seu equip i volem donar resposta a les seves exigències i a les seves demandes d’una manera ràpida, eficaç i eficient.

Això implica ser conscient de la nostra capacitat productiva i prioritzar les coses importants i les urgents. No és gens fàcil si no hi ha una metodologia de treball i una gestió adecuada del temps al darrera.

Però per què calma?

1. Calma en l’acció comercial. És molt important conèixer la teva capacitat de producció i resposta per a emprendre noves accions comercials. Saber on està el teu sostre en cada moment t’ajuda a ser efectiu. És bàsic saber en quin moment has de fer una acció comercial, amb qui l’has de fer i com l’has de fer. Treballar per a Organitzacions de gran tamany no és fàcil, i has de fer un pas previ d’autoconeixement. I si ets petit, com nosaltres, has de tenir clar que per veure l’horitzó potser t’hauràs d’enfilar a l’esquena d’algú més gran que tu. Això sí, amb sinceritat… els teus serveis poden ser útils per a moltes empreses que ni se’ls han plantejat.

2. Calma en la producció. Preveure, pensar, imaginar, saber com ho faràs… En el nostre cas, que oferim materials que encara no estàn fets, és molt important conèixer pam a pam tota la metodologia de treball. Venem confiança, i per aconseguir això, has de ser capaç d’imaginar-te el què faràs durant la primera reunió. És una feina prèvia de vital importància. Saber què i com ho faràs en cada moment. Si aconseguim aquesta fita, podrem afrontar la producció d’una manera ordenada. Has de saber qui participarà en el projecte, quant de temps li donaràs i quants diners li oferiràs. Quan et demanen una píldora e-learning, normalment és per ahir, això vol dir que de tu esperen rapidessa, professionalitat, eficàcia i creativitat. I això no vol dir treballar a deshores… això vol dir, pensar, organitzar, gestionar i fer… És a dir, necessitem calma per a produïr… necessitem pensar.

3. Calma en la creativitat. I com es fa això? La creativitat exigeix calma i saber escoltar al teu client. Ser creatiu no ha d’anar deslligat de l’eficiència pedagògica. El teu objectiu és que un munt de persones aprenguin, que un munt de professionals d’un sector concret tinguin ganes d’adquirir uns coneixements. Hi ha moltes maneres d’aconseguir-ho, però el més important és saber com s’ho imagina el teu client i saber fins a on pots proposar. Perquè el més complicat ara mateix és ser creatiu amb pressupostos limitats. Però és factible… per aconseguir-ho, seu, relaxa’t i pensa del què pots disposar per a sorprendre’l, mantenint les exigències que t’hagin marcat.

4. Calma en l’éxit i el fracàs. Sí… calma… és bo aconseguir éxits i també és bo fracassar. El més important és aprendre. L’èxit dependrà del que hagis ofert i del que hagis aconseguit. Si el resultat del material no té res a veure amb el què vas dir que faries, doncs tens el fracàs assegurat. No podem oblidar-nos del que realment farà que el teu projecte sigui exitós: servei al client.

Showing 4 comments
  • jordi

    Jorge, gracias!
    Enfrentarse a ese tipo de clientes es el pan de cada día. Trabajar con calma no quiere decir que no tengamos ritmo ;-). Para ello, nosotros optamos por la sinceridad. Si nos podemos adaptar, se lo decimos y damos respuesta casi inmediata. Cambios y modificaciones, como sabes, son la constante en nuestro trabajo. Quizá, una de las ventajas de ser pequeños, es que tenemos todo el proceso muy optimizado y los cambios se realizan mientras nos lo comunican, por lo que la pérdida de tiempo es casi inapreciable. Eso sí, si ese ritmo del que hablas no lo podemos asumir, lo decimos y le facilitamos al cliente el contacto de alguna empresa que sí que pueda asumirlo.
    Un abrazo!

  • jordi

    Jorge, gracias!
    Enfrentarse a ese tipo de clientes es el pan de cada día. Trabajar con calma no quiere decir que no tengamos ritmo ;-). Para ello, nosotros optamos por la sinceridad. Si nos podemos adaptar, se lo decimos y damos respuesta casi inmediata. Cambios y modificaciones, como sabes, son la constante en nuestro trabajo. Quizá, una de las ventajas de ser pequeños, es que tenemos todo el proceso muy optimizado y los cambios se realizan mientras nos lo comunican, por lo que la pérdida de tiempo es casi inapreciable. Eso sí, si ese ritmo del que hablas no lo podemos asumir, lo decimos y le facilitamos al cliente el contacto de alguna empresa que sí que pueda asumirlo.
    Un abrazo!

  • Jorge dieguez

    Muy interesante y corecto! Solo una pregunta! Como enfrentar esta metodologia calmada a un cliente que to tiene calma, que solicita cambios constantemente y tiene un ritmo diferente!?

  • Jorge dieguez

    Muy interesante y corecto! Solo una pregunta! Como enfrentar esta metodologia calmada a un cliente que to tiene calma, que solicita cambios constantemente y tiene un ritmo diferente!?

Leave a Comment

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis una millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment per l'acceptació d'aquestes mencionades cookies i l'acceptació de la nostre política de cookies, fes clic a l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies