Passos per crear una píldora e-learning

Home / Bloc / Passos per crear una píldora e-learning

Passos per crear una píndola e-learning.

Escolta. Això és el primer que has de fer, escoltar el teu client. Ell et dirà què espera del curs, com se l’imagina, què espera l’expert que ha desenvolupat els continguts, de quant de temps disposes per crear-lo, de [quin pressupost estem parlant…

Pensa. No tots els continguts han de ser tractats de la mateixa manera. Abans de fer absolutament res pensa i torna a pensar. Si ets un expert en el disseny de píndoles formatives, mentre escoltes el teu client seràs capaç d’imaginar-te quina serà la millor solució pedagògica a aquests continguts.

Parla. Quan el teu client t’hagi explicat el què espera i tu hagis pensat, has de parlar. Sí, res de dir “m’ho miro i en una setmana et passo un pressupost”. NO! Digues-li el que has pensat. Transmet-li en aquest moment els teus dubtes i els teus plantejaments. Explica-li, segons la teva opinió i la teva experiència, quina seria la millor solució per aconseguir els seus objectius i planteja-li les diferents opcions que coneixes. Dirigeix-te cap a màxims, perquè per arribar al mínim, sempre estem a temps. Sigues valent i planteja-li solucions que l’animin a confiar en tu. Demostra-li que coneixes els elements i que els teus coneixements pedagògics són bons.

Ensenya. Mentre parles, demostra amb alguns exemples els teus plantejaments pedagògics. Dóna-li diferents opcions perquè pugui plantejar-se diferents solucions per aconseguir els seus objectius. I si ets capaç, treu un llapis i paper i fes-li un esquema de com tractaries els continguts. T’ho agrairan.

Confirma. Referma el que et demanen i, en aquest mateix instant, ja li pots dir d’un mode molt aproximat el que li costarà i el que trigaràs en produir la píndola. En un màxim de 24 hores el teu client ha de tenir un pressupost detallat i el timing concret. També has d’ésser capaç de confirmar-li amb quina tecnologia treballaràs (en aquest punt queda clar que si no li ofereixes HTML5 et diran que no).

Planifica. Una vegada acceptat el pressupost, planifica. Sí, planifica i torna a planificar. Llegeix el contingut, identifica el què sobra i el què falta, dissenya els aspectes pedagògics més rellevants perquè sigui un curs i no un mer powerpoint, imagina els elements gràfics que et faran falta i les interaccions necessàries per crear un mapa que la teva tecnologia suporti.

Dissenya. Comença a dissenyar. Això és una píndola, no un màster sobre física quàntica de 2 anys de durada. Fes,fes i fes. No oblidis que l’objectiu sempre és que l’alumne ha d’aprendre. Sembla obvi, però sovint s’oblida. I si comptes amb proveïdors, demostra’ls a ells que tu ets el primer de treballar i complir.

Torna a ensenyar. Quan tinguis virtualitzat una part important del contingut, penja-ho al núvol i que el teu client i els seus experts puguin veure com estàs enfocant el producte. Tingues sempre present que t’han comprat una cosa que no existeix i que, per tant, tenen dret i tu el deure, d’ensenyar-los el que estàs fent.

Treballa. I treballar inclou, molt el teu pesar, “molestar” el teu client. Si no entens qualsevol cosa, truca’l. Si no et convenç alguna  acció que ell t’ha demanat, truca’l. Si el teu proveïdor no et fa el que li has encarregat, truca’l. Si creus que has trobat una solució millor, truca’l.

Verifica. Abans de lliurar el projecte, verifica que la teva publicació és ok. Revisa ortotipogràficament el teu projecte, analitza si una vegada publicat funciona correctament en la LMS, avalua si es visualitza en els diferents dispositius mòbils i, sobretot, assegura’t que l’usuari final aprendrà.

Entrega. El dia X a l’hora Y lliura el teu projecte en el format que t’hagi demanat el client.

Preocupa’t. Sí, la píndola no s’acaba quan la lliures. Fes un seguiment de la seva implementació i, no siguis rata, si cal fer cap modificació que no sigui traumàtica, fes-la sense plantejar-li cap increment de preu.

Si has seguit aquests passos i tot és OK, celebra-ho. Perquè amb aquest projecte hi haurà molta gent que obtindrà coneixement. I ajudar a aprendre és sempre un motiu de satisfacció. Jo l’any passat vaig celebrar que més de 31.000 alumnes van aprendre amb les meves píndoles, i el millor de tot, és que jo també vaig aprendre.

Leave a Comment

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis una millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment per l'acceptació d'aquestes mencionades cookies i l'acceptació de la nostre política de cookies, fes clic a l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies