M-learning: el futur que aviat serà present

Home / Bloc / M-learning: el futur que aviat serà present

Això avança sense parar i, encara que l’objectiu formatiu d’aprendre continua sent el mateix, els escenaris educatius es transformen i l’estratègia d’instrucció de l’aprenentatge ha d’adaptar-se amb el convenciment de continuar sent més significativa, més eficaç, més transferible, més autònoma i més perdurable.

L’ús de la tecnologia ha de ser una cosa natural en el procés de transmissió de coneixement que tota empresa aporta als seus treballadors. El secret no està en continuar compartint com fins ara un coneixement lineal basat en l’e-learning de fa 15 anys (ja saps, avançar, retrocedir i llegir), cal ésser valent i fer un pas més, cal deixar pas a una pedagogia disruptiva que utilitzi les eines que s’han convertit en elements naturals de la nostra quotidianitat, cal ésser capaços d’obrir la ment i “obligar” que el nostre coneixement s’alimenti mitjançant processos comunicatius que millorin la transmissió del nostre know-how, cal ésser capaços de valorar noves eines que afavoreixin l’adquisició de competències d’una manera natural. Perquè, per si no te n’has adonat, la gran majoria dels teus companys, en el seu dia a dia, surten de casa, segur, amb les seves sabates, la seva roba i el seu mòbil o tablet…

Avançar significa no parar. I significa no tenir-li por del canvi, també si aquest canvi implica un cert terratrèmol en el paradigma actual de l’aprenentatge en línia. No hem de tenir por d’establir relacions tecnològiques interpersonals que puguin aportar coneixement. El compartir forma part de l’aprenentatge, ara, abans i en el futur. El que està canviant són les eines amb què poder efectuar aquest procés, i, per tant, el tipus i la forma del contingut amb el qual treballarem, també ha de canviar.

A la societat actual hi ha quatre eixos que són, simplement, bàsics: la mobilitat, la interacció, la intel·ligència artificial i la gamificiació. I aquests quatre eixos van sorgir amb l’aparició d’una cosa, ara tan natural, com el telèfon mòbil, i més concretament, des de l’aparició dels smartphones (sent honest, amb la revolució que va iniciar Apple amb el seu iphone).

I aquests són els eixos que escriuran la història de l’e-learning en els pròxims 10 anys. El nostre coneixement creixerà d’acord amb l’aplicació d’ells. Si la nostra empresa venç la resistència a aquest canvi, el nostre valor i les nostres competències professionals augmentaran i proporcionarem un valor i un impacte a la nostra organització que la farà més rendible en tots els àmbits.

D’aquí sorgeix la necessitat d’entendre que li hem de fer pas al m-learning (mobile learning) i deixar que es comenci a desenvolupar sense por. Cal ésser valents i aprofitar la tecnologia, aprofitar Internet, aprofitar que podem generar nous estímuls d’aprenentatge que poden ser molt útils per al nostre PLE. Hem d’esforçar-nos per comprendre que hem de passar d’un aprenentatge formal a un aprenentatge informal basat en que les persones tendeixen a aprendre de la comunitat aquelles conductes que considera positives o útils.

El m-learning ha de convertir-se en això: la punta de llança que creï un nou paradigma d’aprenentatge basat en els 4 eixos abans esmentats i que ajudi a crear un coneixement estable, perdurable, eficaç, autònom, mòbil i eficaç.

PD. Si t’interessa aquest tema pots aprofundir aquí:

http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura/index.php/apertura3/article/view/535/377

http://journal-of-conflictology.uoc.edu/index.php/rusc/article/view/v12n1-torres-infante-torres/v12n1-torres-infante-torres-es

Comments
pingbacks / trackbacks

Leave a Comment

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis una millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment per l'acceptació d'aquestes mencionades cookies i l'acceptació de la nostre política de cookies, fes clic a l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies