Els ous a l’e-learning!

Home / Bloc / Els ous a l’e-learning!

De vegades passa que els ous es trenquen, i és clar… a veure com solucionem aquest problema.

Un dels aspectes a tenir en compte en el disseny de materials formatius e-learning, i més concretament, quan el contingut correspon al coneixement intern d’una empresa, és la paciència. Sí, això que últimament sembla haver-se oblidat per part d’uns i per part d’altres.

Curar continguts sobre una cosa que no coneixes requereix de dues habilitats, com a mínim: paciència i més paciència. Això no vol dir lentitud ni falta de qualitat, vol dir que ni t’has ni et pots precipitar. El secret està en tenir molt a mà una arquitectura mental que t’ajudi a estructurar aquests continguts sense que l’autor es vegi “discriminat”. Has de respectar el seu coneixement i has d’aplicar des del minut zero totes les teves habilitats pedagògiques per saber com serà aquest contingut que realitzaràs: la seva estructura pedagògica, el seu disseny gràfic, les diverses interaccions… i sobretot, has de comunicar-ho en el mateix moment que  t’assentes amb el teu client.

Et sona allò de sense pressa però sense pausa? Doncs és una veritat com una casa de pagès. És preferible que les teves aportacions siguin a l’inici del projecte, que el teu client, encara que sense veure el resultat final, sigui capaç d’imaginar-se el producte i sàpiga que li posaràs tot l’afecte del món, es tracti d’un contingut sobre lleis, sobre una aplicació informàtica, sobre PRL o sobre el que sigui… dóna el mateix! Tu ets expert en curar continguts i en tractar-los bé fins fer-los créixer. Aquí no es tracta de fer esferificacions a l’estil d’Adrià. Aquí es tracta d’aprenentatge efectiu i eficaç. I si això no ho tens clar, et poden passar dues coses: que es trenqui l’ou (que és el pitjor que et pot passar) o que facis un remenat d’ous (que és millor, però que no és el que el teu client espera).

Es tracta de cuidar, de tenir cura i de tractar bé el material per poder lliurar-li al client un producte formatiu que compleixi amb els requisits esperats, i a dia d’avui, a l’e-learning, i segons la meva experiència, això significa:

  • un producte pedagògicament treballat,
  • amb un disseny gràfic que s’adapti a les seves expectatives,
  • amb una solució tecnològica que eviti problemes i permeti fer els cursos des de qualsevol dispositiu,
  • on l’alumne aprengui i no s’avorreixi…

i això no significa que els posaràs de tot i més, com si fessis una truita amb tot el que tens a la nevera. Això significa que li proposaràs al teu client la millor solució i seràs capaç de dir-li i, també, aconsellar-lo, sobre què hem d’utilitzar i què no hem d’utilitzar.

I si tu no ets capaç de fer-ho, hi ha d’altres que sí ho fan. No es tracta d’ésser gran o molt gran, es tracta de tenir bons col·laboradors per poder oferir productes de qualitat.

A Designtraining oferim diferents serveis, però només aquells que sabem que els nostres col·laboradors són igual o més (això no passa mai) d’exigents que nosaltres. I quan veiem que no som capaços, fins i tot som capaços d’aconsellar al nostre client a algunes empreses de la nostra competència.

Insisteixo, no es tracta de fer truites, es tracta d’entregar “un pollet” que creixi.

PD. No m’he pogut estar d’insertar aquesta cançó, perquè en definitiva, aprenentatge sense somriure no acaba de ser un bon aprenentatge.

Leave a Comment

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis una millor experiència d'usuari. Si continues navegant estàs donant el teu consentiment per l'acceptació d'aquestes mencionades cookies i l'acceptació de la nostre política de cookies, fes clic a l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies